Avui dia, 6 de maig hem tingut una visita d’un tutor de sisè, de Petra,
una escola de poble, té 22 alumnes i té 2 alumnes que estan diagnosticats de
NESE. Al 6è hi ha una sola línia, dona català, medi, matemàtiques i una hora de
tutoria a la setmana. Castellà a 5è A també és una sola línia. També és
coordinador de cicle, per tant, membre de la CCP i membre de la comissió de
qualitat. Per exemple, a l’hora de fer càlcul mental, els hi diu una operació i
tots han de posar la resposta directament, en canvi, per una banda, a un nin li
deixa apuntar l’operació en vertical i per una altra banda, a l’altre nin li
deixa posar-ho en horitzontal. Els hi dona aquestes facilitats perquè són
alumnes NESE. Per exemple, a l’hora de realitzar un examen, els de NESE en
solen tenir un de diferent i el tutor intenta que no es noti que se’n dona un
de diferent perquè no hi hagi mals comentaris cap a aquests.
Les tic ajuden molt quant a l’atenció a la diversitat. Funciona com una
altra entrada / sortida de la informació, permet individualitzar, permet
respecta els diferents ritmes d’aprenentatge, fomenta l’autonomia de l’alumnat
i motiva més.
També es realitzen tallers amb grups heterogenis, sobretot a
matemàtiques i lecto-escriptura.
Ens han donat el cas de’n Llorenç. En Llorenç havia redactat un conte
molt mal format, les possibles dificultats que es poden anomenar a partir
d’aquesta creació són: disgrafia o un problema visual.
L'informació sobre les seves dificultats les podem trobar a l’equip de
suport.
Quant a les adaptacions podrien ser significatives, ja que els objectius
mínims no s’estan assolint pel curs que s’està. Estaria 3 o 4 cursos per davall
del curs on està.
No hay comentarios:
Publicar un comentario