martes, 13 de mayo de 2014

Xerrada mestre de 6è

Avui dia, 6 de maig hem tingut una visita d’un tutor de sisè, de Petra, una escola de poble, té 22 alumnes i té 2 alumnes que estan diagnosticats de NESE. Al 6è hi ha una sola línia, dona català, medi, matemàtiques i una hora de tutoria a la setmana. Castellà a 5è A també és una sola línia. També és coordinador de cicle, per tant, membre de la CCP i membre de la comissió de qualitat. Per exemple, a l’hora de fer càlcul mental, els hi diu una operació i tots han de posar la resposta directament, en canvi, per una banda, a un nin li deixa apuntar l’operació en vertical i per una altra banda, a l’altre nin li deixa posar-ho en horitzontal. Els hi dona aquestes facilitats perquè són alumnes NESE. Per exemple, a l’hora de realitzar un examen, els de NESE en solen tenir un de diferent i el tutor intenta que no es noti que se’n dona un de diferent perquè no hi hagi mals comentaris cap a aquests.
Les tic ajuden molt quant a l’atenció a la diversitat. Funciona com una altra entrada / sortida de la informació, permet individualitzar, permet respecta els diferents ritmes d’aprenentatge, fomenta l’autonomia de l’alumnat i motiva més.

També es realitzen tallers amb grups heterogenis, sobretot a matemàtiques i lecto-escriptura.
Ens han donat el cas de’n Llorenç. En Llorenç havia redactat un conte molt mal format, les possibles dificultats que es poden anomenar a partir d’aquesta creació són: disgrafia o un problema visual.

L'informació sobre les seves dificultats les podem trobar a l’equip de suport.
Quant a les adaptacions podrien ser significatives, ja que els objectius mínims no s’estan assolint pel curs que s’està. Estaria 3 o 4 cursos per davall del curs on està.

No hay comentarios:

Publicar un comentario