martes, 11 de marzo de 2014

Reflexió de la primera setmana a l'escola

Quant a la primera setmana; vaig arribar al centre, em van presentar a la meva tutora de pràctiques. El cap d’estudis ens va dur a visitar el centre als dos practicants. Una vegada explicats els horaris de cada un i les funcions que faríem segons el curs que ens havia tocat ens va acompanyar a l’aula de cada un. Una vegada vaig entrar a la meva aula de 1r curs, la tutora em va presentar i els alumnes em van dir els seus noms. Acte seguit, varen seguir amb el que estaven fent, tots els alumnes anaven expliant que havien fet al cap de setmana.

La tutora els va explicar la ‘Q’ i seguidament els va donar fitxes i varen continuar una mica. A més a més, varen anar un per un fent lectura, la qual la varen fer amb jo. Per finalitzar el dia, els hi vam posar un conta dels 3 porquets que anava sobre el reciclatge i endevinalles. Les impressions del primer dia varen ser molt bones, un grup mogudet, amb el qual penso que es podrà fer bastantes activitats.

El dimarts se'ls va donar un full perquè el dijous anarien a Son Ferriol d'excursió a fer crespells, la qual em va fer molta il·lusió, ja que serà la primera que realitzaré amb un grup de classe sent la "mestra".
 Em vaig començar a donart compte de que alguns alumnes els hi costa bastant. És una classe amb molta immigració, el qual es pot aprofitar, ja que amb molta varietat es pot parlar més de diferents cultures. Una de les pegues és que hi ha grans diferències entre alguns alumnes, alguns en saben molt i d'altres és el primer any que estan escolaritzats, per això cada grupet té diferents ajudes, segons la situació de cada un. 
Aquesta setmana també he viscut el primer pati, m'ha sorprès molt, ja que ajunten a una pista a tots els alumnes de tot primària. Anys enrera es veu que els alumnes es "mataven" per jugar a segons què. Per això es va fer un planing amb diferents racons segons el dia: bàsquet, futbol, cordes, pissarres, ping pong i cotxes.

El dimecres vaig preparar la primera activitat jo, vaig fer una fitxa on ells havien d'emplanar com seguia la cançó, vaig elegir la cançó de "Mi barba tiene 3 pelos", per tal de que no hi hagués molta lletra i fos fàcil. Va tenir una bona resposta, ja que la cançó els hi va agradar, varen emplenar la fitxa i varem posar algunes cançons infantils més. Per ser el primer dia em vaig posar una mica nerviosa, però hem vaig sentir a gust. Aquest mateix dia vaig fer el meu primer dictat a quatre filletes de Segon, em va agradar molt, ja que em vaig sentir que connectàvem molt bé.

El darrer dia de la setmana va ser una dia una mica difícil, a primera hora la tutora va voler contar un conta i que ells el llegissin, els va col·locar d’una manera diferent, a tots els alumnes en rottlo junts amb les cadires, van començat a llegir però els fillets es portaven molt malament i havíem d’estar tot el temps diguent-lis que ho fessin bé. Després va entrar la mestra de religió, seguien molt revolucionats, se’ls va fer realitzar una fitxa sobre feines de casa, del tipus ajudar a les mares, em va semblar molt interessant perquè un fillet va dir que les tasques de rentar la roba, fer net els plats, etc. Eren feines per les mares, en canvi tots els altres alumnes se’n donaven compte de que és molt important ajudar a les famílies. A darrera hora es va voler fer una activitat de l’àvia cuaresma, cantar una cançó i que un dels fillets se’n portés un peu d’aquesta, però es van portar una mica malament i al final no s’ho van endur. Encara m’estic trobant pel tema de que estiguin tranquils, el grup és molt mogut i vull arribar a ells d’alguna forma. Ho he de trobar. Per dilluns crearé un power point dels tres porquets i els hi contaré.

No hay comentarios:

Publicar un comentario