martes, 11 de marzo de 2014

Tema 2 L'aula centre d'intervenció 1a part

Hem començat fent una activitat que s’anomenava “El joc de la NASA”. A aquesta activitat s’ha pretès descobrir que les decisions preses en equip són més encertades que les decisions preses de forma individual, i que el treball en equip, en general, és més eficaç que el treball individual.

Hem hagut de fer una classificació  dels objectes de major a menor importància perquè la tripulació de la NASA se’ls emporti en la travessa que hauran de fer fins arribar a l’altra nau. Havíem de posar un 1 a l’objecte més important, l’últim del qual haurien de prescindir; un 2 al segon en importància, etc. I així fins que haguéssim posat els 15.
 A jo particularment m’ha sortit que el total C era més baix que el total A, el que vol dir que nosaltres hem après amb les aportacions dels nostres companys.

Seguidament, hem passat a parlar del grau d’inclusió d’una aula, que s’ha de procurar que els alumnes estiguin mesclats, que no es separin als que els hi costa molt. És positiu fer grups més petits per tenir una tutoria més individualitzada però no treure als que els hi costa més de l’aula.

Després hem fet una activitat sobre l’aprenentatge cooperatiu, s’ha dit que és un aprenentatge grupal, individualment es diu el que s’aprèn i t’enriqueixes del que diuen els demés. Han de participar tots els membres del grup. També s’ha parlat de 3 tipus diferents de professors.
L’estructura que els anirà millor als alumnes que els hi costa més aprendre és la cooperativa.
Hi ha que ser capaç de cooperar, hi ha que anar pis per pis per arribar a construir un “edifici sòlid”.

També ens ha mostrat un vídeo d’una classe seva on els alumnes anaven dient temes que volien treballar pel projecte.

Finalment, ens hem posat en grups i hem començat el context de l’aula del cas pràctic.

No hay comentarios:

Publicar un comentario