D’on partim en les AC?
Partirem de les programacions d’aula, les
quals han de ser obertes i flexibles i són elaborades pel tutor. A més a més,
han de tenir en compte els diferents nivells d’ensenyament, metodologies i
varietat de materials. I la finalitat és aconseguir els objectius i les
competències dels alumnes. Ha d’incloure la programació didàctica i activitats
d’ampliació i reforç.
Què són?
Són modificacions que sa duen a terme sobre els
elements del currículum per atendre les necessitats de cada nin. N’hi ha de dos
tipus: les significatives (tenen un currículum paral·lel) i les no
significatives (segueixen el mateix currículum amb petites variacions). Les
adaptacions curriculars han d’estar dins la programació d’aula i els objectius
i les competències bàsiques són el referent curricular.
Quin tipus tenim?
En primer lloc, el format, on trobem: la diversificació de preguntes, reducció del nombre de preguntes, variar el tipus de lletra i que hi hagi més espai, utilitzar negreta a les paraules clau, subdividir les preguntes llargues, evitar la còpia dels enunciats, que l’avaluació sigui oral i facilitar esquemes.
En segon lloc, el contingut, s’ha d’intentar
donar més importància al contingut que al format.
I en darrer lloc, en la metodologia, on
s’haurien d’aclarir dubtes de manera individual, utilitzar l’aprenentatge multi
sensorial, utilitzar l’enregistradora per agafar apunts, mapes mentals, posar
molts d’exemples.
Com podem fer ACNS?
Com podem fer ACNS?
S’ha de tenir en compte per una banda, en
l’espai i el temps i per una altra banda en les àrees de llengües estrangeres i
de matemàtiques.
A l’espai i el temps s’ha de tenir una
organització del temps a l’hora de realitzar les tasques i les proves. I s’ha
de tenir en compte la ubicació de l’alumne dins l’aula (si presenta alguna
necessitat específica, proximitat al tutor, o a algun alumne que l’ajudi).
I a les àrees de llengües estrangeres es
podrien fer adaptacions com traduir els enunciats, tenir en compte la capacitat
lectora dels alumnes a l’hora de llegir llibres i finalment permetre l’ús
casual del diccionari. Tot això sempre que no s’afecti en l’adquisició dels
objectius establerts. Quant a l’àrea de matemàtiques; facilitar l’ús de les
taules de multiplicarem plantejar els problemes amb enunciats curts i un
vocabulari adient, utilitzar casualment la calculadora, etc.
Qui són els responsables d’aquest document?
El màxim responsable és el tutor, però per
elaborar-lo, aplicar-lo i avaluar-lo, es necessita l’equip docent. A més, podem
contar amb el server d’orientació educatiu, s’ajusta trimestralment i és
l’avaluació dels ACIS.
Avaluació
-
Avaluació individualitzada, que tengui les
característiques personals de cada infant.
-
Que l’avaluació dels alumnes NESE s’ha de
realitzar amb els mateixos criteris que la resta i s’encarreguen de fer-ho el
seu equip docent amb l’ajuda del departament d’orientació del centre.
-
Els criteris d’avaluació han de servir com a
referent per valorar el grau de desenvolupament, de competències basques i
d’assoliment d’objectius.
-
En un context d’avaluació contínua quan
vegem que el progrés d’un alumne no és adequat, haurem d’aplicar mesures de
reforç educatiu a qualsevol moment del curs quan es detectin dificultats.
Famílies
Famílies
Els alumnes i les famílies han d’estar
informades de les mesures de suport que s’adopten al centre. Qualsevol AC
significativa que es faci a un alumne NESE ha d’estar firmada per la família.
Aquestes AC no tenen perquè ser a totes les àrees.
Com a reflexió de la classe hem quedo amb
que s’han d’intentar fer les adaptacions no significatives. Perquè després
aquests alumnes poden tenir dificultats per aconseguir segons quins tipus de
títols.
No hay comentarios:
Publicar un comentario