Sobre
el primer tema de l’assignatura, la normativa vigent. El tema més comentat ha
estat el de la llei de la LOMCE, per si ens interessa que s’implanti o no.
Aquesta
proposta de Wert seria la 13ª reforma del sistema educatiu espanyol. 7
d’aquestes reformes han legislat l’ensenyament obligatori, 5 d’elles es van fer
per reformar tot el sistema, 4 han regulat els estudis universitaris i 1 la
formació Professional. Es creu que aquesta nova llei, no neix prou d’un gran
acord assolit per reformar l’educació i resoldre els problemes que presenta,
sinó que simplement és una llei més que han creat els polítics perquè els
convenia més així. Es creu que no suposa cap benefici aquesta llei, acció que
no sembla importar-li als polítics, pugen les ràtios i disminueixen les ajudes,
fet que no només perjudicarà als alumnes amb necessitats específiques, sinó que
afectarà a la resta d’alumnat, ja que tots els alumnes tenen algun tipus de
necessitat, el que varia o canvia és el grau d’aquesta.
Es creu que aquesta nova llei promou una educació més
especialitzada i orientada a la competitivitat, basada en criteris econòmics i
no en la formació de persones, i amb vistes a la formació de treballadors i
emprenedors. Es creen matèries de primera i de segona, i algunes branques del
coneixement podrien desaparèixer en alguns casos del currículum. Per exemple,
l’educació artística, això de cap manera es pot tolerar, els alumnes no es poden
quedar sense segons quines assignatures, forma part del desenvolupament
personal. A més a més, es fomentarà l’especialització dels centres, és a dir,
dividir als alumnes a partir dels resultats de les qualificacions. El problema
més gran és que la LOMCE parla de qualitat educativa i esforç, però molt poc
d’igualtat d’oportunitats. El que realment es necessita és estabilitat en la
normativa de l’educació per seguir avançant i poder arribar a un vertader èxit
educatiu. El que s’hauria de fer és un pacte educatiu, on es miri per l’alumnat
i no altres interessos superflus.
No hay comentarios:
Publicar un comentario