Quant a les
caracterítstiques més rellevants
- Inflexibilitat o adherència
- Absència emocional
- Imaginació
- Estereotipació i repetició
- Soledat
Quant als pictogrames:
representa un objecte, figura o concepte real, caràcter visual, perceptibles,
simples i permanents i és un recurs comunicatiu.
Utilitats que tenen en la
jornada escolar:
- Per estructurar.
- Facilitar la comprensió dels missatges que transmeten a diari.
- Per desenvolupar activitats cognitives.
- Desenvolupar activitats lingüístiques.
- Regular conductes disruptives i fomentar l’autoregulació emocional.
Quant al llenguatge bimodal,
es fa referència a dues modalitats d’expressió diferents: gestual i visual, la
finalitat és facilitar la comunicació. Les possibles solucions que es poden
presentar: no incloure’ls en el missatge, utilitzar la dactologia i inventar
signes artificials.
Quant a l’activitat, amb
pictogrames, l’activitat es diu: On ho
fem? Es demana a l’alumne quina és la imatge que es presenta: una nina
dormint, l’alumne diu: dormir. I després la mestra presenta diferents coses i
li demana on fa això? (Hi ha una piscina, un llit, etc.) ha de senyalar el
dibuix del llit. I això es pot fer amb diferents imatges i diferents preguntes.
Per fer feina en diferents sectors, en l’àmbit escolar, familiar, esports, on
estudia, etc.
L’activitat Què fem abans? Amb pictogrames, se’ls
presenta una acció, per exemple menjar. Abans del menjar què fem? Sa li demana
a l’alumne i es donen opcions: ens posem el xandall? No respon l’alumne, ens
rentem les mans? Si, respon l’alumne. I així amb diferents preguntes amb
diferents accions. Per dificultar-ho també podem demanar què fem després?
Quant al sistema bimodal, hi
haurà fitxes de fruites, es posarien a la pissarra, i devora es posaria la
imatge de com es diu la fruita amb el llenguatge bimodal.
Per concloure, normalment
són nins que tenen dificultats per reaccionar davant diferents situacions.
No hay comentarios:
Publicar un comentario