lunes, 28 de abril de 2014

7a exposició: Trastorns de conducta

Ens han presentat un cas: Na Maria té una germana petita, ha agafat el rol de la mare i “domina” a la germana petita. Soma dilluns, venen del cap de setmana. Arriben els alumnes i na Maria molesta, s’asseuen. Han d’explicar el que han fet aquest cap de setmana i na Maria ho vol explicar, no està quieta. I es final, la treu defora de l’aula.
Entrevista amb l’orientadora, la mare i la mestra. Diuen que na Maria no es comporta com s’ha de comportar.
  • Es vol utilitzar la tècnica de l’economia de fitxes. Per tal de reforçar conductes que volem que ella faci. Per exemple a la casa, quan faci una conducta que es vol es posarà una careta, quan no ho faci no es posarà res. Al principi les recompenses es donen cada poc temps, amb més temps es donarà amb més temps de diferència.
  • Pràctiques restauratives: també són tècniques de reforçament. Es detecta un conflicte, es gestiona i es cerca una solució. Es sentirà millor si veu que fem feina amb ell i no contra ell. Per exemple, fent cercles i dir i expressar els nostres sentiments i emocions. Aconseguir que ell empatitzi.
  • Reforç positiu, reforçar aquella petita cosa que pugui fer.
  • Time out: temps fora, quan s’està bastant saturat, s’ha d’utilitzar el menys possible. Sa l’ha d’acompanyar defora i sa l’ha de dur a un lloc que no l’estimuli gens.
Finalment, les alumnes reflexionen sobre si es mereixen un gomet o no, la tècnica de les pràctiques restauratives.
Molt important, no catalogar-lo, si lis diem que no funcionen, reforcem que no funcionin. És bo tenir una rutina a l’aula.

No hay comentarios:

Publicar un comentario